Ügyfélszolgálat: 0623 801 400
My status
Elérhetőségeink:

Index Kommunikációs Kft.
ClickSor divízió

Cím:
2040 Budaörs, Ébner György köz 4.
Telefon: (23) 801-400
Mobil: (30) 278-53-00
Fax: (23) 801-401
E-mail: info@clicksor.hu

Enciklopédia

Átkattintás (click through; CT)

Az a művelet, amikor a látogató megtekinti a hirdetést, majd arra kattintva eljut a hirdetéshez beállított céloIdaIra.

Átkattintási arány (click through rate; CTR)

A hirdetésekre történt kattintások száma, elosztva a hirdetések megjelenésének számával, azaz a sikeres, kattintott hirdetések aránya.

Céloldal (landing page; LP)

Olyan weboldal, amely a hirdetésekre kattintva megjelenik. A céloldal nem feltétlenül a webhely főoldala.

Dinamikus oldal (dynamic page)

Olyan weboldal, amelynek tartalma nincs előre rögzítve (lásd statikus vagy HTML-weblap), hanem bizonyos változók - például napszak vagy az internetező személye - hatására dinamikusan módosul. A dinamikus oldalt használnak például a hírportálok vagy az online áruházak is. A dinamikus oldal nemcsak bonyolultabb a statikusnál, de a keresők szempontjából történő optimalizálása is nehezebb.

Domén (domain)

A webes címzés alapvető egysége, lényegében a webcím. Léteznek felső szintű domének (pl. .com, .hu stb.), domén nevek (pl. valami.hu) és aldomének (pl. valami.valami.hu).

Érkezési oldal

ld.: céloldal

Érvénytelen kattintás (invalid click)

Kattintások, melyek kattintási csalás eredményeként valósultak meg. A PPC szolgáltatók ennek díját nem fizettetik ki a hirdetőkkel.

ETARGET

Az ETARGET hazánkban és a környező országokban működő PPC szolgáltató

Fogadó URL (redirection URL)

A céloldal linkje. Az a link, amelyre a látogató eljut, ha az adott PPC hirdetésre kattint.

Főoldal/nyitóoldal (homepage)

A webhely főoldala, amely a domén beírása esetén jelenik meg.

Google AdSense

Olyan szövegalapú Google AdWords hirdetéseket jelenít meg, amelyek egy-egy webhely látogatói számára érdekesek. A hirdetésekre történő kattintásokért a Google fizet a webhely tulajdonosának.

Google AdWords

A Google nemzetközi PPC szolgáltatása.

Google hálózat (Google network)

A Google AdWords hirdetések azon megjelenítési helyei, melyek a Google saját tulajdonában vannak, mint például a Google.hu vagy a Gmail.

Google tartalmi háló (Google content network)

A Google AdSense programjához tartozó weboldalak, ahol tartalomra célzott Google

Hirdetéselosztás (ad distribution)

Arányszám, amely megmutatja, hogy a keresésre és tartalomra célzott PPC hirdetések milyen arányban járultak hozzá a kampány sikeréhez.

Hirdetési csoport (adgroup)

Egy kampány kulcsszavai azon szempont - például témakörök - szerint csoportosítva, melyekhez eltérő hirdetések tartoznak, illetve amelyek beállításait a többitől függetlenül lehet kezelni.

Hirdetésminőségi mutató (quality score QS)

A hirdetések minőségét és relevanciáját méri, valamint minimális CPC-ajánlatot határoz meg a Google és a keresőhálózat rendszerében. Ezt a pontszámot a kulcsszó átkattintási aránya (CTR), továbbá a hirdetési szöveg, a kulcsszó és a céloldal relevanciája határozza meg.

HTML oldal

Olyan weboldal, mely az egyszerűnek számító HTML leíró nyelvre épül. A dinamikus oldalakkal ellentétben ezeket statikus oldalaknak is nevezzük. Előnye a dinamikus oldallal szemben, hogy kiválóan optimalizálható.

JavaScript

A weboldalra kihelyezett dinamikus, interaktív elemek vezérlésére használt kódrendszer.

Kattintási költség (cost per click; CPC)

Egy kattintás átlagos költsége. Megmutatja, hogy egy időszak alatt átlagosan mennyibe került egy kattintás.

Keresésre célzás

Online (PPC) hirdetések célzására szolgáló módszer. A megjelenítendő reklámok kiválasztása az internetező által beírt keresőkifejezések alapján történik.

Keresőhálózat (search network)

A PPC szolgáltatókkal szerződéses viszonyban álló keresők összessége. Pl. Google AdWords esetében ez tartalmazza a Google.hu-t, az America Online keresőjét és más keresőket.

Keresőhirdetés (paid search)

A keresésre célzott, azaz internetes keresőkben megjelenő PPC hirdetések gyűjtőneve.

Keresőkifejezés (search query)

Szöveg, melyet a látogató a keresőoldal keresőmezőjébe ír be azzal a céllal, hogy releváns találatokat kapjon.

Keresőmarketing (search engine marketing; SEM)

Gyűjtőfogalom - ide tartozik egy adott webhely minden, keresőkkel kapcsolatos marketingtevékenysége. Célja, hogy az adott webhelyen keresztül minél több üzlet valósulhasson meg.

Keresőoptimalizálás (search engine optimization; SEO)

Azon eszközök összessége, melyekkel webhelyünk természetes találatok közötti helyezését próbáIjuk javítani.

Kifejezésegyezés (phrase match)

Ennek a kulcsszóillesztési opciónak a bekapcsolásakor csak akkor jelenik meg a hirdetésünk a keresőben, ha a látogató által beírt keresőkifejezésben az általunk megadott kulcskifejezés pontosan ugyanabban a sorrendben fordul elő.

Konverzió (conversion)

Konverziónak számít, ha a hirdetésre kattintó látogató az oldal megnyitása után az adott oldalon valamilyen, a kampány céljának megfelelő aktivitást mutat - például vásárol, feliratkozik a hírlevélre, további információt kér stb.

Konverziókővetés (conversion tracking)

Módszerek, szoftverek, melyekkel az adott kampányból érkező látogatók által generált konverziók mérhetők.

Konverziós arány (conversion rate)

A konverziós arány értéke a konverziók számának és a hirdetésre adott kattintások számának a hányadosa. Megmutatja, hogy az érdeklődők milyen arányban jelentettek valódi üzletet.

Költségkeret (budget)

A PPC kampány bizonyos időszakára vagy a teljes kampányra szánt összeg.

Közvetett relevancia (indirect relevancy)

Közvetett relevanciáról akkor beszélünk, ha a kulcsszó és az általunk hirdetni kívánt termék vagy szolgáltatás közvetve kapcsolódik egymáshoz - például a termékünk egy bakancs, a kulcsszó pedig a természetjárás.

Közvetlen relevancia (direct relevancy)

Közvetlen relevanciáról akkor beszélünk, ha a kulcsszó és az általunk hirdetni kívánt termék vagy szolgáltatás közvetlen kapcsolatban áll egymással - például a termékünk egy bizonyos bakancstípus, a kulcsszó pedig a bakancs.

Kulcskifejezés (key phrase)

Több tagból álló kulcsszó

Kulcsszó (keyword)

Szó vagy kifejezés, amelyre rákeresve hirdetésünk megjelenik. A hirdetők által egy adott hirdetéscsoporthoz létrehozott kulcsszavak a potenciális ügyfelek megcélzását szolgálják. Relevánsak az adott termékre vagy szolgáltatásra, amelyet értékesíteni kívánunk.

Kulcsszó eszköz (keyword tool)

Webes felületen elérhető eszköz, mely segít a hasonló vagy eltérő írásmódú kulcsszavak összegyűjtésében.

Kulcsszóillesztés (keyword matching)

Módszerek összessége, melyek leírják, hogy az általunk megadott kulcsszavak és kulcskifejezések miképpen iIIeszkedjenek a látogató által a keresőbe beírt keresőkifejezéshez.

Landing page

ld.: céloldal

Linkcsere (link swap, reciprocallinking)

Az oldalunkon elhelyezünk egy linket, közben megkérjük a belinkelt oldal tulajdonosát, hogy cserébe ő is helyezzen el egy, a mi oldalunkra mutató linket.

Linkgyűjtemény (link farm)

Olyan webhely, mely témakörönként linkeket gyűjt össze.

Maximumlicit (maximum bid)

Az a (maximális) licitösszeg, amennyit hajlandóak vagyunk fizetni egy kattintásért. A maximális licitet a hirdető határozza meg.

Megjelenés (Ad View; AV)

Statisztikai mutatószám, egy hirdetés, reklám egyszeri megjelenése.

Minimumlicit (minimum bid)

Az a minimális kattintásonkénti licitösszeg, melynek megfizetésével a hirdetések megjelenhetnek. Ha ennél kevesebbet Iicitálunk, a hirdetésünk nem fog megjelenni. A minimumlicitet a PPC szolgáltatók a kereslet-kínálat függvényében, automatikusan határozzák meg.

Negativ kulcsszó (negative keyword)

Olyan kulcsszó, amely gátolja PPC hirdetésünk megjelenítését. Ha az internetező keresőkifejezése tartalmazza a negatív kulcsszót, hirdetésünk biztosan nem fog megjelenni.

Oldalletöltés (page view)

Statisztikai mérőszám: egy adott webhelyhez tartozó weboldal egyszeri megjelenése (egy látogató számítógépén) az adott webhely oldalletöltési mutatóját eggyel növeli.

Optimalizálás (optimization)

Módszer, melynek során eszközöket használunk arra, hogy kitűzött keresőmarketing-céljainkat elérjük. Optimalizálhatjuk a webhelyünket (SEO), de optimalizálásnak nevezzük egy PPC kampány beállításainak a módosítását is.

Organikus találatok

Természetes találatok

PageRank (PR)

A Google által kiszámított, egy-egy webhely relatív "fontosságát" mérő mutatószám, melynek értéke 1 és 10 között mozog, a nagyobb érték nagyobb „fontosságot” jelent.

Pontos egyezés (exact match)

Ennek a kulcsszó illesztési opciónak a bekapcsolásakor csak akkor jelenik meg a hirdetésünk a keresőben, ha a látogató pontosan ugyanezt a kifejezést kereste.

Pozíció (ad position)

Az adott hirdetés megjelenési helye, sorszáma a többi hirdetéshez képest. A kampányok elemzése során általában átlagos pozícióval találkozunk.

PPC reklám (pay per click advertising)

A kattintás alapján árazott hirdetések általános elnevezése. A hirdető ilyenkor csak a tényleges kattintásokért fizet, a kattintással nem járó megjelenésekért nem.

PPC szolgáltató (PPC network)

Szolgáltatók, amelyek PPC alapon kínálnak hirdetési felületeket, mint például a Google AdWords, ETARGET és CT Network.

Széles körű egyezés (broad match)

Ennek a kulcsszóillesztési opciónak a bekapcsolásakor minden olyan kereséskor megjelenik a hirdetés, ha a látogató által beírt keresőkifejezés bármilyen sorrendben tartalmazza az általunk megadott kulcsszavakat.

Találati oldal (search engine results page; SERP)

A keresők olyan oldala, amely a keresőkifejezés beírása és a keresés gombra kattintás után jelenik meg, s tartalmazza a természetes keresési találatokat.

Tartalmi hálózat (content network)

A PPC szolgáltatókkal szerződéses viszonyban álló, tartalmi célzást kínáló webhelyek (például portálok, híroldalak) hálózata, melyek vállalták, hogy PPC hirdetéseket helyeznek el webhelyeiken.

Tartalomra célzás

Online (PPC) hirdetések célzására szolgáló módszer. A megjelenítendő reklámok kiválasztása az internetező által olvasott oldalak tartalma alapján történik.

Természetes találatok (organic Iisting)

A kereső találati oldalán megjelenő linkek és weboldalrészletek, melyeket a kereső a saját algoritmusa alapján, kifejezetten nem fizetség ellenében jelenít meg.

 
Hírdetés címe:
1. sor:
2. sor:
Webcím:
 
Ügyfeleink mondták:
Az egyik leghatékonyabb hirdetés amit használunk. A honlapunk látogatottsága és a forgalmunk is jelentősen növekedett.
A ClickSornak köszönhetően nagyon értékes online marketing tanácsokat kapunk a hatékony jelenlétre az interneten.

T. Judit - Vitaminsziget Kft
Több visszajelzés »